Jakie są różnice w czujnikach temp. płynu O1/1,9TDI/90KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • eroberto1
    Rider
    • 2010
    • 350

    Jakie są różnice w czujnikach temp. płynu O1/1,9TDI/90KM

    Żarówki te różnią się jedynie producentem. Obie żarówki dają bardziej chłodną barwę od standardowych. Miałem kiedyś BlueVision W5W i w porównaniu ze zwykłą W5W, BV świecą światłem bardziej białym (nie świeca na niebiesko, temperatura barwy ok. 4000k). Pozdro!
    2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508
  • sandokan4
    Ambiente
    • 2009
    • 102

    #2
    Jakie są różnice w czujnikach temp. płynu O1/1,9TDI/90KM

    Witam.
    I u mnie przyszedł czas na wymianę czujnika temp. płynu / wskaźnik raz wskazuje po czym zmienia mi temp i spada do zera, a po jakims czasie znowu wszystko o.k./
    Kierując się Waszymi wskazówkami znalezionymi na forum postanowiłem osobiście zająć sie tematem.
    Znalazłem w typowanym miejscu pod maską wspomniany czujnik /chyba 4-ro pinowy/ gdyż dochodzą do niego 4 przewody, ale kostki nie udało mi się odpiąć.
    Z tym, że mój czujnik jest czarny..., a większość pisze ,że powinien być zielony. Podjechałem do sklepu i tam sprzedawca podał mi zielony /na 4 piny jakby w kwadracie/ i nawet nr się zgadza: 059919501 - no właśnie na końcu brakuje literki A.
    Czy to jest to samo co z literą"A"?
    Może jakaś podpowiedź - brać ten co jest /to chyba wesja Made in Luxemburg/, czy szukać z literą "A"?
    MK3 2.0TDCI

    Komentarz

    • j65
      Classic
      • 2009
      • 5

      #3
      Re: Jakie są różnice w czujnikach temp. płynu O1/1,9TDI/90KM

      Zamieszczone przez sandokan4
      Witam.
      I u mnie przyszedł czas na wymianę czujnika temp. płynu / wskaźnik raz wskazuje po czym zmienia mi temp i spada do zera, a po jakims czasie znowu wszystko o.k./
      Kierując się Waszymi wskazówkami znalezionymi na forum postanowiłem osobiście zająć sie tematem.
      Znalazłem w typowanym miejscu pod maską wspomniany czujnik /chyba 4-ro pinowy/ gdyż dochodzą do niego 4 przewody, ale kostki nie udało mi się odpiąć.
      Z tym, że mój czujnik jest czarny..., a większość pisze ,że powinien być zielony. Podjechałem do sklepu i tam sprzedawca podał mi zielony /na 4 piny jakby w kwadracie/ i nawet nr się zgadza: 059919501 - no właśnie na końcu brakuje literki A.
      Czy to jest to samo co z literą"A"?
      Może jakaś podpowiedź - brać ten co jest /to chyba wesja Made in Luxemburg/, czy szukać z literą "A"?
      1. Musisz sprawdzić koniecznie jaka kostka - owalna czy kwadratowa jeśli nie widzisz na zewnątrz to rozłącz kostkę- naciśnij na 'dzyndzel' na kostce a wypniesz ją bez problemu.
      2. Zielony owalny to 059919501A a kwadratowy bez "A". Czyli pan w sklepie pokazał Ci kwadratowy. Zdjęcia masz tu:


      Czarny owalny to 078919501C. Właśnie go wywaliłem - założyli mi go w serwisie rok temu - podobno zamiennik - ale od początku zamiast 90 to pokazywał 75.
      Jeśli to za mało i chcesz koniecznie zobaczyć jak wygląda kostka owalna w środku to pisz na pw - zrobię fotkę i Ci wyślę bo mam ten czarny owalny jeszcze w domu.
      j65

      Komentarz

      • sandokan4
        Ambiente
        • 2009
        • 102

        #4
        Dziękuję za odpowiedź, ale podpowiedz jeszcze jak wypiąć tą .... kostkę. U siebie mogę ją jedynie wyrwać, gdyż nie ma czego naciskać /jedynie z prawej strony stojąc na wprost/ jest wypust, ale w nim nic nie ma do naciskania - sprawdzałem lusterkiem. Podrapałem sobie tylko ręke, a czujnik jak przyspawany...
        Jedynie co mi zostaje to zakupić dwa, jeden owalny, drugi kwadratowy lub wypiąć stary sprawdzić co to jest , wypiąć jakoś na siłę no i uzupełnić cały płyn gdyż z pewnościa cały przez ten czas zleci...
        MK3 2.0TDCI

        Komentarz

        • j65
          Classic
          • 2009
          • 5

          #5
          Zamieszczone przez sandokan4
          Dziękuję za odpowiedź, ale podpowiedz jeszcze jak wypiąć tą .... kostkę. U siebie mogę ją jedynie wyrwać, gdyż nie ma czego naciskać /jedynie z prawej strony stojąc na wprost/ jest wypust, ale w nim nic nie ma do naciskania - sprawdzałem lusterkiem. Podrapałem sobie tylko ręke, a czujnik jak przyspawany...
          Jedynie co mi zostaje to zakupić dwa, jeden owalny, drugi kwadratowy lub wypiąć stary sprawdzić co to jest , wypiąć jakoś na siłę no i uzupełnić cały płyn gdyż z pewnościa cały przez ten czas zleci...
          Szczegółowy opis ze zdjęciami znajdziesz tu:

          Nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego. Wycieknie jedynie ok.1.5 litra płynu.
          Dla łatwiejszego dostępu do zaczepu na kostce możesz spróbować obrócić czujnik w gnieździe w oringu.
          Oring po wyjęciu czujnika może zostać w gnieździe. Po wyjęciu oringa oczyść z osadów miejsce pod nowy oring.
          Powodzenia.
          j65

          Komentarz

          • sandokan4
            Ambiente
            • 2009
            • 102

            #6
            No dzięki śliczne - teraz już chyba sobie poradzę
            MK3 2.0TDCI

            Komentarz

            Pracuję...